Primăria si consiliul local Craiova
  • Acasa Comunicate
    CRITERII DE PARTICIPARE la Târgul de Paște Craiova 2024, organizat în perioada 19 aprilie – 12 mai 2024

Servicii On-line

Servicii On-line

Consultare publica

Consultare publica

Achiziții publice

Achiziții publice

Alegeri 9 Iunie 2024

Alegeri 9 Iunie 2024

Telefonul Cetateanului

Telefonul Cetateanului

Acte utile

Acte utile

CRITERII DE PARTICIPARE la Târgul de Paște Craiova 2024, organizat în perioada 19 aprilie – 12 mai 2024

Perioada de desfășurare a Târgului de Paște: 19 aprilie – 12 mai 2024

Perioada de înscriere:  29 februarie – 22 martie 2024

Locații de desfășurare: Parcul Nicolae Romanescu, zona Foişor – Casa Bibescu

Adresă înscriere: Registratură Primăria Craiova - str. Târgului nr. 26

Adresa email înscriereprimariamunicipiuluicraiova@gmail.com și imaginecv@primariacraiova.ro, cu mențiunea Solicitare înscriere la Târgul de Paște Craiova 2024.

Tema Târgului - ,,Albă ca Zăpada şi cei 7 pitici"

Perioada de comunicare a agenților economici validați de către comisia de selecție: 01.04 - 03.04.2024 (se va comunica telefonic și electronic)

Informații suplimentare: Serviciul Imagine

Telefon:  0251.416.235 - interior 360, 0251.419.152.     

Acte și informații necesare înscrierii și obținerii Acordului pentru ocuparea temporară a domeniului public:

-cerere tip pentru acord în vederea ocupării temporare a domeniului public

- Expozantul va menționa în Cerere:

  1. dimensiunea căsuței preferate dintre cele puse la dispoziție de autoritate
  2. tipul de produse comercializate/activități desfășurate (alimentare/ nealimentare/ ateliere de creație);

- Copie CI a administratorului societăţii comerciale/împuternicit al  administratorului/ copie CI a producătorului ori membru înscris în certificatul de producător al titularului ;

- Fotografii relevante cu standul și produsele, de preferat fotografii de la alte evenimente similare;

- Solicitantul va trebui să prezinte lista cu tipul și numărul de receptori, puterea instalată a fiecăruia, precum și numărul de ore de funcționare, în vederea calculării consumului de energie electrică pentru agenții economici cu activitate de alimentație publică;

- Copie după Certificatul de Înregistrare la Registrul Comerțului (pentru firme și PFA) sau după Certificatul de Producător, în cazul producătorilor, vizat pe anul 2024;

- Copie după Certificatul Sanitar-Veterinar pentru societăţile cu alimentație publică, valabil pentru punctul de lucru declarat în certificatul constatator şi pentru produsele comercializate;

- Enumerarea produselor pe care dorește să le comercializeze, în conformitate cu produsele menționate de Primăria Craiova în anunțul denumit “Tipuri de Produse comercializate” - este obligatorie încadrarea produselor comercializate într-una din categoriile menționate; 

- Date de contact: număr de telefon, adresă poștală și adresă email.

OBLIGAȚII comercianți/expozanți ,,Târg de Paști Craiova 2024”:

  1. Spațiul alocat este pus la dispoziția expozantului în baza unui Acord pentru Ocuparea Temporară a Domeniului Public, eliberat de Serviciul Urmărire Contracte Agenți Economici. În cazul în care vor fi mai mulți solicitanți pentru același tip de produs, autoritatea își rezervă dreptul de a face selecția comercianților în funcție de evenimentele la care au participat, de experiență, de calitatea produselor și de ineditul prezentării. Taxa de domeniu public se va achita, anticipat până pe data de 12 aprilie 2024, la Registratura din cadrul Primăriei Craiova sau prin transfer bancar în contul RO76TREZ29121070250XXXXX – deschis la Trezoreria Craiova, CUI RO4417214 PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CRAIOVA, str. Târgului nr. 26.

Costurile legate de salubrizare, colectarea, transportul și eliminarea apei reziduale și a uleiurilor alimentare, după caz, sunt în sarcina comercianților.

Tariful de participare:

pentru zona de food (producţie):

  • căsuță închiriată dimensiune 4 x 2,5 m - 55 lei x 10 mp x 24 zile = 13.200 lei

pentru zona de food (ambalate):

  • căsuță închiriată dimensiune 4 x 2,5 m - 17 lei x 10 mp x 24 zile = 4.080 lei
  • căsuță închiriată dimensiune 3 x 2 m - 17 lei x 6 mp x 24 zile = 2.448 lei

pentru zona non-food:

  • căsuță închiriată dimensiune 2,5 x 2 m - 17 lei x 5 mp x 24 zile = 2.040 lei
  • căsuță închiriată dimensiune 3 x 2 m - 17 lei x 6 mp x 24 zile = 2.448 lei
  • căsuță închiriată dimensiune 2,5 x 4 m - 17 lei x 10 mp x 24 zile = 4.080 lei

Important: Căsuțele sunt puse la dispoziția comercianților de către autoritatea locală.

  1. Expozantul are obligația să termine amenajarea căsuței până pe data de 19 aprilie 2024, ora 10.
  2. Expozantul va pune în vânzare numai produse sau servicii menționate în Acordul pentru Domeniul Public și aprobate de Autoritatea Locală. Sunt acceptate doar mărfurile, produsele și serviciile care se încadrează în profilul manifestării, conform tematicii evenimentului (Târg de Paște). Produsele care nu sunt menționate în acord nu pot fi puse în vânzare. Nerespectarea acestei obligații dă dreptul Primăriei Municipiului Craiova să rezilieze unilateral Acordul și să solicite expozantului eliberarea standului în termen de 24 de ore de când i se comunică rezilierea unilaterală a Acordului.
  3. Este permisă vânzarea en-detail cu respectarea legislației în vigoare în România. Respectarea legislației cade în sarcina expozantului.
  4. Prezentarea produselor trebuie să confere un aspect plăcut standului. Expozanții pot utiliza numai spațiile de expunere alocate. Este interzisă montarea de umbrele, stendere și alte elemente similare (ex. pavilioane). Nerespectarea acestei obligații dă dreptul Autorității Locale să rezilieze unilateral Acordul.
  5. Expozanții sunt obligați să păstreze curățenia în jurul propriului stand și să pună la dispoziția clienților un coș de gunoi în care aceștia să poată arunca deșeurile rezultate ca urmare a consumării/utilizării produselor cumpărate de la aceștia. Expozanții au obligația de a încheia cu SC Iridex Craiova un contract de prestări servicii pentru deșeuri pentru punctul de lucru ambulant din perioada desfășurării târgului. Expozanții sunt obligați să arunce sacii de gunoi plini în tomberoanele special amenajate puse la dispoziție de Autoritatea Locală. Deșeurile rezultate în urma preparării alimentelor vor fi colectate în recipiente speciale, conform legislației de mediu în vigoare. În spațiile dintre standuri, în spatele sau în fața acestora nu pot fi puse/depozitate elemente, cutii, marfă etc. de niciun fel. Nerespectarea acestei obligații dă dreptul Autorității Locale să rezilieze unilateral Acordul.
  6. Expozanții care desfășoară activități comerciale alimentare cu consum energetic ridicat vor comunica o listă cu tipul și numărul de receptori care vor fi montați, puterea instalată a fiecăruia (în kW), precum și numărul de ore de funcționare. Toţi agenții economici vor achita taxa corespunzătoare consumului de energie electrică, pentru punctul de lucru ambulant, pe perioada desfășurării târgului, anticipat până pe data de 12 aprilie 2024, la Registratura din cadrul Primăriei Craiova.
  7. Este interzisă utilizarea surselor de sunet și/sau lumină care deranjează alți expozanți sau atmosfera generală a evenimentului.
  8. Programul obligatoriu de desfășurare, valabil pe toată durata evenimentului, este următorul:

LUNI – JOI: 11:00 - 19:00 (standurile se deschid și se închid deodată)

VINERI – DUMINICĂ: 10:00 - 20:00

Agenții de vânzare sunt obligați să respecte programul de desfășurare a evenimentului.

  1. În perioada de desfășurare a evenimentului, autovehiculele expozanților sau de aprovizionare au acces în perimetrul evenimentului, zilnic, după următorul orar 7:00-08:00/22:00-23:00. Orice nerespectare a acestei obligații are ca și consecință sancționarea expozanților de către instituțiile abilitate.
  2. Comercianții selectați nu au voie să lipească pe exteriorul căsuțelor afișe, meniuri, programe etc. decât cu acordul expres al Autorității Locale și doar pe fundalul de imagine al evenimentului. De asemenea, Autoritatea Locală va transmite comercianților imaginea evenimentului în format vectorial pentru a o printa și amplasa, în interiorul căsuțelor.
  3. Expozantul este răspunzător de:

- utilizarea receptorilor electrici neomologați și de modificarea instalației electrice de personal neautorizat;

-  amplasarea şi utilizarea aparatelor electrice în apropierea apei.

- respectarea normelor legale de prevenire și stingere a incendiilor, a normelor de prevenire a accidentelor și a normelor de protecție a muncii.

- respectarea și implementarea măsurilor de siguranță privind situațiile de urgență pe perioada participării la eveniment. Fiecare expozant este obligat să dețină un stingător de mână, tip P6 cu pulbere tip ABC, în termen de valabilitate.

- instalarea şi utilizarea aparaturii electrocasnice, respectând indicațiile producătorului din prospectul produsului;

- verificarea periodică a cordoanelor de legătură ale aparatelor electrice şi înlocuirea lor, atunci când sunt uzate;

- folosirea instalațiilor electrice, racordarea standurilor la rețeaua electrică se va realiza exclusiv de personalul abilitat din partea organizatorului, care va întocmi un proces verbal de verificare a instalației. Toate elementele instalației trebuie să fie în stare bună, izolate și dimensionate corespunzător. Orice nerespectare a acestei obligații are ca și consecință sancționarea agentului de către instituțiile abilitate.  

  1. Supravegherea agentului economic și constatarea abaterilor se face de către personalul desemnat de Autoritatea Locală.
  2. Fiecare căsuță solicitată trebuie să aibă un specific clar și bine definit, un produs principal sau o singură categorie de produse. Este interzis ca produsele de categorii diferite să fie vândute în aceeași căsuță, de exemplu: produse alimentare și produse nealimentare etc. Nu sunt admise comercializarea produselor care apar ca fiind dăunătoare și periculoase (produse toxice, fumigene, radioactive, explozive, arme, muniții, instalații cu foc deschis, etc.). Agenții comerciali sunt exclusiv răspunzători de respectarea întocmai a legislației și a reglementărilor în vigoare în România și în plan internațional.
  3. Agentul economic nu poate subcontracta sau cesiona dreptul de participare nici unei alte persoane fizice sau juridice. În stand este obligatoriu să existe doar case de marcat fiscalizate pe numele expozantului menționat în formularul de înscriere și în acord. Nerespectarea acestei obligații are ca și consecință sancționarea agentului de către instituțiile abilitate.
  4. Agentul economic este răspunzător pentru prejudiciile cauzate Autorității Locale, domeniului public, vizitatorilor și/sau celorlalți comercianți prin fapta proprie ori a bunurilor pe care le are în pază juridică, conform Codului Civil. Nerespectarea acestei obligații are ca și consecință sancționarea expozantului de către instituțiile abilitate. Autoritatea Locală nu este răspunzătoare de paza și integritatea bunurilor și materialelor participanților. Agenții economici sunt răspunzători de paza, securitatea și integritatea bunurilor personale.
  5. Agentul economic cu activitate de alimentație publică are obligația să obțină de la toate instituţiile specializate şi de profil, autorizaţiile şi licenţele necesare bunei desfăşurări a serviciilor pe care le oferă şi să achite contravaloarea acestora, conform legislaţiei în vigoare.

Târgul de Paști Craiova este locul potrivit pentru toți cei care se află în căutarea unor cadouri sau a unor produse tradiționale românești.

Vizitatorii vor fi întâmpinați zilnic, între 11:00 – 19:00 de luni-joi și între 10:00 - 20:00 de vineri-duminică, cu o varietate de produse.

Tipuri de produse comercializate - Categorii:

  • produse tradiționale – produse din miel, ied, drob etc. și din bucătăria internațională din carne, delicatese culinare, specialități pascale – ouă vopsite etc., artă culinară locală
  • produse tradiționale din lapte, gen brânză, brânză de burduf, cașcaval etc.
  • deserturi calde: gogoși, clătite, produse de panificație etc.
  • dulciuri de casă gen cozonac, fursecuri, prăjituri, pască, plăcinte, turtă dulce, kurtos, bomboane de marțipan, ciocolată de casă, dulcețuri și siropuri etc.
  • produse din ciocolată, produse de patiserie etc.
  • castane fierte, coapte sau prăjite
  • băuturi tradiționale ambalate: vinuri, țuică, palincă etc.
  • produse naturale de îngrijire
  • băuturi ambalate: vinuri, sucuri, băuturi răcoritoare, ciocolată caldă, cafea etc.
  • jucării specifice Sărbătorilor Pascale
  • flori de sezon și decorațiuni florale, coșuri florale realizate în spiritul Paștelui, suporturi flori de casă/de grădină
  • bijuterii și alte accesorii, obiecte decorative de Paști
  • ii și costume populare
  • ceramică, produse artizanale specifice zonei și sărbătorilor pascale
  • produse/obiecte/decorațiuni hand-made și realizate de meșteri populari sau artizani contemporani, inclusiv cu motive specifice Sărbătorilor Pascale

Categorii de produse și servicii     

A. Produse alimentare:

A1. Produse alimentare preparate în locaţie, de tip fast-food sau desert (burgeri, cartofi prăjiţi, hot-dog, clătite, waffles, gogoşi ş.a.)

Este interzisă comercializarea de hamsii/ fructe de mare în târg!

Produsele vor fi pregătite exclusiv la grătar electric și doar în interiorul căsuței!

A2. Produse alimentare ambalate sau preparate în afara evenimentului (miere, dulceaţă, zacuscă, prăjituri, plăcinte, ciocolată, turtă dulce, cozonac, produse tradiționale din carne sau lapte ş.a.)

A3. Stand de băuturi răcoritoare ambalate, cafea şi băuturi auxiliare

B. Produse nealimentare (bijuterii, produse handmade, decorațiuni, costume populare etc.)

La această categorie, facem precizarea că solicitanţii pot opta pentru toată perioada târgului sau pentru fracţiuni de perioadă. După selecția comercianților înscriși, se vor transmite comercianților selectați de către Comisia de Selecție, locaţia din zona târgului şi perioada pentru care au fost acceptaţi.

C. Ateliere:

Zonă dedicată copiilor cu activități recreative și de divertisment, ateliere de face-painting, ateliere de povești muzicale interactive, ateliere de meșteșuguri de Paști.

Mențiune: Spațiul necesar desfășurării atelierelor (zona Foişor) este pus la dispoziția expozanților de către autoritatea locală, în mod gratuit.

IMPORTANT:

Autoritatea locală, prin reprezentanții desemnați (din cadrul Serviciului Imagine și ai Comisiei de Selecție a evenimentului), își rezervă dreptul de a face selecția comercianților înscriși, conform criteriilor mai sus menționate şi, în funcţie de solicitările depuse, de a stabili locația (zona) și numărul agenților economici, în funcție de specificul fiecăruia.

De asemenea, organizatorul își rezervă dreptul de a completa tipurile de produse / activități / servicii care se pot desfășura în cadrul târgului, altele decât cele stabilite prin prezentul document - Criterii de Participare la Târgul de Paște Craiova 2024.

Agenții economici acceptați vor fi contactați telefonic și electronic, în perioada

01 -  03 aprilie 2024, pentru confirmarea participării la târg.


29/02/2024

Servicii On-line

Servicii On-line

Consultare publica

Consultare publica

Achiziții publice

Achiziții publice

Alegeri 9 Iunie 2024

Alegeri 9 Iunie 2024

Telefonul Cetateanului

Telefonul Cetateanului

Acte utile

Acte utile

Utilizăm module cookie

În acest mod putem face ca paginile noastre web să fie mai ușor de utilizat, le putem îmbunătăți continuu și putem afișa oferte și anunțuri care vă sunt potrivite. Continuarea utilizării paginii web reprezintă acordul dvs. pentru folosirea modulelor cookie, cu excepția cookie-urilor pentru produsele de marketing Google.